Oferta

INNOWACJA jest to wdrożenie nowego lub istotnie ulepszonego produktu (wyrobu lub usługi), nowego lub istotnie ulepszonego procesu, nowej metody marketingu lub nowej metody organizacji w zakresie praktyk biznesowych, organizacji miejsca pracy bądź relacji ze środowiskiem zewnętrznym (Oslo Manual 2005, OECD/Eurostat – międzynarodowy podręcznik metodologicznego badań statystycznych innowacji zalecany w krajach OECD   i UE).

Instytut Innowacyjności Polska to przede wszystkim praktyczne rozwiązania, doradztwo oraz wsparcie we wdrażaniu innowacyjności w polskiej gospodarce i firmach działających na polskim rynku.

Instytut Innowacyjności Polska dostarcza odpowiedzi, jak być innowacyjną organizacją i jak zapewnić biznesowi rozwój poprzez innowacje.

Audytujemy, opracowujemy i wdrażamy procesy rozwoju biznesu poprzez zarządzanie innowacyjnością w przedsiębiorstwie.

Edukujemy, dostarczamy narzędzi zarządczych i motywacyjnych do wdrażania postawy innowacyjności w organizacji.

Propozycja Instytutu Innowacyjności Polska skierowana jest do managerów kształtujących funkcjonowanie przedsiębiorstw, którzy:

  • są przekonani o wpływie innowacyjności – produktowej, procesowej (technologicznej), organizacyjnej lub marketingowej – na przyszłość ich firm,
  • poszukują w związku z tym wiedzy i rozwiązań, aby w optymalny sposób kształtować zarządzanie innowacyjnością w swoim otoczeniu,
  • i wierzą, że skuteczna i efektywna innowacja zaczyna się dużo wcześniej niż powstanie pomysłu o dużym potencjale i pragną świadomie zarządzać innowacyjnością.

Każda firma, aby rozwijać się, musi wprowadzać w życie nowe rozwiązania – czyli innowacje. Innowacja może przydarzyć się każdemu. Instytut Innowacyjności Polska natomiast pomaga, aby innowacyjność była procesem  i praktyką a nie jednorazowym zdarzeniem.

Innowacja nieraz kojarzy się z nowym (często technicznie złożonym) nowy produktem lub technologią. Wielu zapomina, że można być innowacyjnym generując:

Rys. 1. Rodzaje innowacji

Innowacje produktowe – dotyczące wyrobów – produktów – są to wszelkiego rodzaju zmiany polegające na udoskonaleniu wyrobu już wytwarzanego przez przedsiębiorstwo – jednak innowacją nie można nazwać zwykłego ulepszenia.

Innowacje procesowe (technologiczne) – to zmiany w stosowanych przez organizację metodach wytwarzania, a także w sposobach docierania z produktem do odbiorców.

Innowacje organizacyjne – jest wprowadzaniem nowej metody organizacji w biznesowych praktykach firmy, organizacji miejsca pracy lub też w relacjach zewnętrznych.

Innowacje marketingowe – jest wprowadzaniem nowej metody marketingu włączając w to znaczące zmiany w projektowaniu produktu i opakowania, promocją produktu i strategią cenową tak długo, dopóki jest to pierwsze zastosowanie dla przedsiębiorstwa.

Niezależnie jednak, w którym obszarze chcemy generować innowacje, zawsze musimy panować nad procesem zarządzania innowacyjnością, a organizacja musi prezentować kulturę i postawę innowacyjności.

INNOWACYJNOŚĆ  TO  POSTAWA !