Przygotuj fundament rozwoju swojej firmy

Rozwój poprzez innowacje wymaga wiedzy i działania w obszarach

Oferta

INNOWACJA jest to wdrożenie nowego lub istotnie ulepszonego produktu (wyrobu lub usługi), nowego lub istotnie ulepszonego procesu, nowej metody marketingu lub nowej metody organizacji w zakresie praktyk biznesowych, organizacji miejsca pracy bądź relacji ze środowiskiem zewnętrznym (Oslo Manual 2005, OECD/Eurostat – międzynarodowy podręcznik metodologicznego badań statystycznych innowacji zalecany w krajach OECD  i UE).

 

Jak to robimy?

Instytut Innowacyjności Polska to przede wszystkim praktyczne rozwiązania, doradztwo oraz wsparcie we wdrażaniu innowacyjności w firmach działających na polskim rynku i polskiej gospodarce.

Instytut Innowacyjności Polska dostarcza odpowiedzi, jak być innowacyjną organizacją i jak zapewnić biznesowi rozwój poprzez innowacje.

Audytujemy, opracowujemy i wdrażamy procesy rozwoju biznesu poprzez zarządzanie innowacyjnością w przedsiębiorstwie.

Edukujemy, dostarczamy narzędzi zarządczych i motywacyjnych do wdrażania postawy innowacyjności w organizacji.

Dla kogo jest skierowana nasza oferta?

Propozycja Instytutu Innowacyjności Polska skierowana jest do managerów kształtujących funkcjonowanie przedsiębiorstw, którzy:

  • są przekonani o wpływie innowacyjności – produktowej, procesowej (technologicznej), organizacyjnej lub marketingowej – na przyszłość ich firm,
  • poszukują w związku z tym wiedzy i rozwiązań, aby w optymalny sposób kształtować zarządzanie innowacyjnością w swoim otoczeniu,
  • i wierzą, że skuteczna i efektywna innowacja zaczyna się dużo wcześniej niż powstanie pomysłu o dużym potencjale i pragną świadomie zarządzać innowacyjnością.

Każda firma, aby rozwijać się, musi wprowadzać w życie nowe rozwiązania – czyli innowacje. Innowacja może przydarzyć się każdemu. Instytut Innowacyjności Polska natomiast pomaga, aby innowacyjność była procesem i praktyką a nie jednorazowym zdarzeniem.

 

 

Rodzaje innowacji

Innowacja nieraz kojarzy się z nowym (często technicznie złożonym) nowy produktem lub technologią. Wielu zapomina, że można być innowacyjnym generując:

[bpd_iconlist icon_size=”42px” icon_color=”#33cc99″ text_indent=”30px” _builder_version=”3.17.6″ text_font=”Raleway||||||||” text_text_align=”left” text_font_size=”30″ text_font_size_tablet=”51″ text_line_height=”1em” text_line_height_tablet=”2″ custom_margin=”|||-21px”][bpd_icon_list_item title=”Innowacja produktowa” l_icon=”%%101%%” _builder_version=”3.17.6″][/bpd_icon_list_item][/bpd_iconlist]

Innowacje produktowe – dotyczące wyrobów – produktów – są to wszelkiego rodzaju zmiany polegające na udoskonaleniu wyrobu już wytwarzanego przez przedsiębiorstwo – jednak innowacją nie można nazwać zwykłego ulepszenia.

[bpd_iconlist icon_size=”42px” icon_color=”#33cc99″ text_indent=”30px” _builder_version=”3.17.6″ text_font=”Raleway||||||||” text_text_align=”left” text_font_size=”30″ text_font_size_tablet=”51″ text_line_height=”1em” text_line_height_tablet=”2″ custom_margin=”|||-21px”][bpd_icon_list_item title=”Innowacja procesowa, technologiczna” l_icon=”%%101%%” _builder_version=”3.17.6″][/bpd_icon_list_item][/bpd_iconlist]

Innowacje procesowe (technologiczne) – to zmiany w stosowanych przez organizację metodach wytwarzania, a także w sposobach docierania z produktem do odbiorców.

[bpd_iconlist icon_size=”42px” icon_color=”#33cc99″ text_indent=”30px” _builder_version=”3.17.6″ text_font=”Raleway||||||||” text_text_align=”left” text_font_size=”30″ text_font_size_tablet=”51″ text_line_height=”1em” text_line_height_tablet=”2″ custom_margin=”|||-21px”][bpd_icon_list_item title=”Innowacja organizacyjna” l_icon=”%%101%%” _builder_version=”3.17.6″][/bpd_icon_list_item][/bpd_iconlist]

Innowacje organizacyjne – jest wprowadzaniem nowej metody organizacji w biznesowych praktykach firmy, organizacji miejsca pracy lub też w relacjach zewnętrznych.

[bpd_iconlist icon_size=”42px” icon_color=”#33cc99″ text_indent=”30px” _builder_version=”3.17.6″ text_font=”Raleway||||||||” text_text_align=”left” text_font_size=”30″ text_font_size_tablet=”51″ text_line_height=”1em” text_line_height_tablet=”2″ custom_margin=”|||-21px”][bpd_icon_list_item title=”Innowacja marketingowa” l_icon=”%%101%%” _builder_version=”3.17.6″][/bpd_icon_list_item][/bpd_iconlist]

Innowacje marketingowe – jest wprowadzaniem nowej metody marketingu włączając w to znaczące zmiany w projektowaniu produktu i opakowania, promocją produktu i strategią cenową tak długo, dopóki jest to pierwsze zastosowanie dla przedsiębiorstwa.

 

Niezależnie jednak, w którym obszarze chcemy generować innowacje, zawsze musimy panować nad procesem zarządzania innowacyjnością, a organizacja musi prezentować kulturę i postawę innowacyjności.

 

Zapoznaj się z obszarami naszej oferty: